تکنیک های مدیریت زمان
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تکنیک های مدیریت زمان
دسته بندی : خودشناسی,,
  • بازدید : (138)
تکنیک های مدیریت زمان

تکنیک های مدیریت زمان

 

آیا معمولا وقت شناس هستید یا نه در کار خود زیاد تأخیر دارید؟ آیا کارها را در مدت زمانی که تعیین کرده‌اید تمام می‌کنید؟ آیا گزارش یا کار خود را به موقع تحویل می‌دهید؟ آیا می‌توانید کاری را تا قبل از رسیدن تاریخ ضرب‌الاجل انجام دهید؟ آیا مدیر زمان خوبی هستید؟

اگر پاسخ شما به هر یک از سوالات بالا “نه” است، به این معنی است که زمان خود را آن‌طور که می‌خواهید، مدیریت نمی‌کنید. در اینجا نکاتی برای مدیریت زمان وجود دارد که به شما کمک می‌کنند زمان را بهتر مدیریت کنید:

۱. یک برنامه روزانه ایجاد کنید

قبل از اینکه فردا برسید، برای روز بعد خود برنامه ریزی کنید. این کار را صبح یا حتی بهتر از آن، شب و قبل از خواب انجام دهید. این کار به شما یک نمای کلی از نحوه سپری شدن روز می‌دهد. به این ترتیب، شما تحت فشار زمانی قرار نمی‌گیرید. وظیفه شما در این روز این است که به بهترین شکل ممکن به برنامه پایبند باشید.

۲. برای هر کار محدوده زمانی تعیین کنید

با خود روراست باشید و مشخص کنید که باید X را تا ساعت ۱۰ صبح، Y را تا ساعت ۳ بعدازظهر و Z را تا ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر تمام کنید. این کار باعث می‌شود کار شما طولانی نشود و همچنین، زمانی که برای فعالیت‌های دیگر در نظر گرفته‌اید را صرف این کار نکنید.

۳. از تقویم استفاده کنید

داشتن تقویم، اساسی‌ترین گام برای مدیریت فعالیت‌های روزانه است. در حال حاضر به اندازه انگشتان دست و یا حتی بیشتر ابزار آنلاین برای مدیریت تسک و زمان وجود دارد که می‌توانید در آنها تقویم کاری خود را بسازید.

حتی اگر به ابزارها دسترسی ندارید و کار با آنها برای شما سخت است، می‌توانید سراغ ابزارهای سنتی مانند اکسل و یا تقویم گوشی موبایل خود بروید. به این ترتیب، بدون توجه به جایی که هستید می‌توانید به برنامه خود دسترسی داشته باشید.

۴. از یک نظم دهنده استفاده کنید

یک نظم دهنده و سازماندهی کننده به شما کمک می‌کند تا از همه چیز در زندگی خود آگاه باشید. از این ابزارها می‌توانید برای سازماندهی اطلاعات، فهرست کارها، پروژه‌ها و سایر موارد متفرقه استفاده کنید. ابزارهای مدیریت پروژه نمونه عالی از این ابزارها هستند.

۵. برای خود ضرب‌العجل تعریف کنید

چه زمانی باید وظایف خود را تمام کنید؟ ضرب‌الاجل‌ها را به وضوح در تقویم و ابزار مدیریت پروژه خود علامت بزنید تا بدانید چه زمانی باید کارها را به پایان برسانید.

۶. «نه» گفتن را یاد بگیرید

بیش از توان خود کار یا وظیفه‌ای را بر عهده نگیرید. کارهایی که شما را از انجام به موقع و منظم وظایف باز می‌دارد و باعث حواس پرتی شما می‌شوند را، می‌توانید با یک نه گفتن متوقف کنید. یا حتی می‌توانید آنها را به زمان‌هایی دیگر موکول کنید و قول زمان دیگری بدهید.

۷. هدف گذاری کنید که زودتر از موعد کار خود را تمام کنید

وقتی هدفتان این است که به موقع کار را تمام کنید، باید توجه داشته باشید که مشکلاتی می‌توانند شما را بدقول کنند و همین باعث می‌شود تا بیشتر اوقات تأخیر داشته باشید. سعی کنید زمان را طوری تنظیم کنید که تحویل کار را حتی زودتر از موعد مقرر انجام دهید تا استرس و دستپاچگی در شما کاهش پیدا کند.

۸. یک ساعت مقابل خود قرار دهید

گاهی آنقدر در کار غرق می‌شویم که زمان را فراموش می‌کنیم. قرار دادن یک ساعت بزرگ در مقابل‌تان، شما را از زمان آگاه می‌کند.

 

 




برچسب ها : ,,,,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: